Sunday, August 28, 2005
دوست دارم چند چیزو روشن کنم
من گفتم می خوام یه مدت تو نوشتنم تقیر ایجاد کنم....بهترین چیزیم که به فکرم رسید همین بود ..چون فکر میکنم اینا چیزایی که هرکودوم از ماها توش یه جور گیر داریم...اینها رو می نویسم به خاطر اینکه:
اول- ظاهر آدم تا حدی معرف شخصیت یه آدم(تا حدی).کسی که زیاد به خودش توجه نداشته باشه فکر نمی کنم که بتونه به کسه دیگه ایم توجه کنه (فکر کنم پیغمبر م در مورد ظاهر آراسته چیزایی گفته باشه)
دوم-چرا ما نمی تونیم وقتی که تو یه جمع قرار می گیریم ارتباط درستی با بقیه ایجاد کنیم؟..یا می شینیم یه گوشه و ساکت یا شروع میکنیم به مسخره کردن و خندوندن و شیرین جلوه دادن خودمون
سوم_ چرا همیشه وقتی آقایی با خانومی صحبت می کنه سروشو پایین میندازه یا یه طرف دیگه نگاه می کنه؟ این واقا احترامه؟چرا وقتی با خانومی صحبت می کنه هزار بار سرخ سفید می شه؟ به کی شک داریم ؟ به خودمون؟
چهارم- چرا هنوزم تو مهمونیا و عروسیاو هر مکان دیگه این همه صحنه های مزخرف مسخره میبینیم؟آیا واقا یه جا نشستن ساکت بودن و به هیچ کسی توجه نکردن معرف شخصیت بالای ماست؟ یا مشروب خوردن و هزار تا کارای دیگه نشون دهنده گرم بودن ماست؟
پنجم-........
این بحث شروع کردم چون خودم اولین کسی هستم که توش مشکل دارم...فکر میکردم به جای اعتراض و شنیدن حرفای رکیک.. بتونم کلی از حرفهای انتقادی شما استفاده کنم:
دوست عزیز گفته بودن که چرای به موضوعای تا این حد سطحی پرداختی...سطحی نوشتن از تو بعید بود.
واقا این موضوع سطحیه؟...در ضمن یادت باشه که همه چیز تو عمق نسیت تا به سطح نیایی تا از رو سطح همه چیزو نگا نکنی .خیلی موضوعای حساس دیگیه رو نمیبینی
دوست دیگه ای گفته بودن:چرا فکر میکنین که مردها بیشتر یا برابر زنها مشکل دارن .مگه تو این جامعه نیستین.مکه اینهمه مشکلات زنها رو نمی بینین؟
آگه نابهنجاری ما مردها نبود.خیلی مشکلات خانومها الان وجود نداشت. در ضمن آقایون هم در مسائل جزئی روزانه به اندازه شما خانومها مشکل دارن.شایدم بشتر...مشکل آقایون اینه هنوزنمی دونن یک خانوم از احترام بیشتر از سلطه خوشش میاد
عزیزی گفته بودند که. واقا تاسف باره که در مورد مسائل خصوصی خانومها اینقدر بی شرمانه می نویسین
خدمت این دوست عزیزم که دانشجوی پزشکی هم هستن .بگم خیلی مسائل خصوصی در مورد خانومها هست که ما آقایون باید بدونیم و نمی دونیم و از دونستنشم شرم داریم... شما می دونین رفتار تند و عصبی که ممکنه با یه خانوم در دوره قاعدگی ایشون داشته باشین..چه صدمه های روحی و عصبی در دراز مدت در این خانوم ایجاد کنه؟ کلاس تنظیم خانواده چیز بدی نبود نه؟ اگه فقط نمی خندیدیم
چند نفر پرسیده گفته بودند که فرخنگ 2000 ساله را چرا نادیدیه گرفتین. و صحبت از فرهنگ 1384 ساله می کینین؟
فقط میخوام بدونم این فرهنگ 2000 ساله پس کجاست؟ فکر کنم خیلی وقته که این فرهنگ با کارامون دفنش کردیم...و فقط چند تا مراسم رسمی ازش بجا مونده
خیلی متاسفم که ما مردم ایران. اروپایی ها رو به عنوان انسانهای متمدن می شناسم.و فقط بلدیم از خودمون انتقاد کنیم و وقتی موقع اصلاح خودمون میرسه یا مقاومت میکنیم یا با بی تفاوتی از کنارش رد میشیم...نسل قبل از ما نخواست خودشو اصلاح کنه مام که نمی خواییم نسل بعد از مام که دیگه بعید میدونم...پس ما کی رشد میکنیم
... جدی ما حقمونه که کشورهای پیشرفته دنیا از ما ایرانیها به عنوان یه مشت حیون با فرهنگ عقب مونده نام ببرن